Ana SayfaHaberDisleksik çocuklar için geliştirilen yazılım "Auto Train Brain"

Disleksik çocuklar için geliştirilen yazılım “Auto Train Brain”

-

Disleksik çocukların eğitimine katkı sağlamak amacıyla geliştirilen Auto Train Brain mobil yazılımının 7-10 yaş çocuklar üzerindeki klinik çalışması tamamlandı. Okuma, heceleme ve yazma becerilerini edinmede nörolojik bir farklılık olarak tanımlanan disleksi, pek çok çocuğu etkiliyor. Normal ve üstün zekâlı bireylerde görülebilen dislektik ünlüler arasında Einstein, Mozart, Leonardo da Vinci gibi isimler de yer alıyor. Disleksi, okuma becerisini etkilediği için genellikle ilköğretimin ilk yıllarında fark ediliyor. 1-7 Kasım haftası aynı zamanda Disleksi Farkındalık Haftası olarak biliniyor.

Teknolojideki gelişmelerle dislektik çocuklar gibi pek çok durumun tedavisine yardımcı yeni yazılımlar geliştiriliyor. Bunlardan biri de Sabancı Üniversitesi Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi Bilgisayar Mühendisliği Doktora Öğrencisi Günet Eroğlu’nun, okul hayatında ve öğrenmede güçlük çeken disleksik çocuklara yönelik geliştirdiği “Auto Train Brain” adlı mobil yazılım. Yazılımın klinik çalışmasının olumlu sonuçlar vermesi ise disleksik çocukların eğitimi için ümit vaat ediyor. Auto Train Brain, özgül öğrenme güçlüğünün bir alt grubu olan ve ilaçla tedavisi henüz mümkün olmayan disleksinin etkilerini azaltıyor ve çocukların okul başarısının artmasında yardımcı oluyor.

Disleksik çocuklar üzerinde yapılan klinik çalışmada olumlu sonuçlar gözlemlendi

Türkiye’de 7-10 yaş grubu disleksik çocuklar üzerinde yapılan klinik çalışmada nörogeribildirim ve çoklu duyu öğrenmenin, heceleme ve okuduğunu anlamada istatistiki olarak anlamlı sonuç ürettiği gözlemlendi. Klinik çalışmada ayrıca uygulanan eğitimin fonetik farkındalık, heceleme, okuduğunu anlama, yönerge takip, hızlı okuma, yazılı ifade TILLS alt testlerinde, özel eğitime göre daha ileride sonuç ürettiği ortaya çıktı. Uygulanan eğitimin, çocuklarda herhangi bir yan etki oluşturmadığı gözlendi.

TILLS testi nedir?

TILLS testi çocuklarda özgül öğrenme güçlüğü seviyesini ölçümlemekte kullanılan bir testtir. Test 6 ile 18 yaş arasındaki öğrencilere uygulanmaktadır. Yaklaşık 90 dakika süren bu test 15 alt testten oluşur. 

Günet Eroğlu’nun kendi yaşam tecrübesinden yola çıkarak, Sabancı Üniversitesi Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi Dekan Yardımcısı Selim Balcısoy ve Öğretim Üyesi Müjdat Çetin danışmanlığında tasarladığı ve geliştirdiği uygulamanın klinik çalışması Ankara Tıp Fakültesi Çocuk Nörolojisi Bölümü’nden Serap Teber’in sorumluluğunda yürütüldü. Çalışmada,Barış Ekici ve Fehim Arman görev aldı. Auto Train Brain eğitim çalışmalarını ve TILLS testlerini, Kardelen Ertürk ve Meltem Kırmızı yürüttü.