Ana SayfaÇocuk SağlığıÇocuk BeslenmesiÇocuğunuza daha fazla meyve ve sebze yedirmenin 10 yolu

Çocuğunuza daha fazla meyve ve sebze yedirmenin 10 yolu

-

Meyve ve sebze yemek hem çocuklar hem de yetişkinler için sağlıklı beslenmenin bir parçasıdır. Bazı çocuklar meyve ve sebze tületmeyi pek sevmeyebiliyor. Ancak bunun teşvik edici bazı yolları var. Hatta çocuğunuza sebze ve meyve yedirmenin bazı yolları tüm aile için eğlenceli olabilir.

Çocukların daha fazla meyve ve sebze yemesini nasıl sağlarsınız?

  1. Meyve ve sebzeleri atıştırmalık olarak da kullanın. Ara öğünlerde elinize birer meyve ya da sebze alarak birlikte yiyin.
  2. Çocuklar yiyecekleri bir şeylere batırmayı sever. Çünkü eğlencelidir! Elmaları fıstık ezmesine, muzu ise bala batırmalarına izin verin.
  3. Sinsi olun! Meyve ve sebzeleri püre haline getirin ve yedirmeyi deneyin. Sebzeleri çorba, püre halinde yedirmeyi deneyin.
  4. Yiyecek alışverişi yaparken bol meyve ve sebze seçin. Cips, kurabiye ve şeker gibi yüksek kalorili yiyecekleri satın almaktan kaçının. Çocuğunuz evde görürse eğer bunları isteyecektir. Görmezse elinde ne varsa onu yiyecektir.
  5. Meyve suyunu sınırlayın. Gerçek meyveyi tercih edin ya da taze sıkılmış meyve sularını deneyin.
  6. Yemedi mi? Olsun! Denemeye devam et. Bazı yiyecekler için çocuklarınızı alıştırmanız gerekebilir. Asla pes etmeyin.
  7. Ve en önemlisi siz de meyve ve sebze yiyin. Çocuklarınıza rol model olun.
  8. Çocuklara sebze yedirmek için yaratıcı tarifler kullanın.
  9. Bazı oyunları meyve ve sebze kullanarak oynayın. Örneğin: sayı saymak, aynı cins olanları eşleştirmek vb.
  10. Meyve ve sebze yerken biraz ortalığın kirlenmesine göz yumun. Döke saça öğrenecek.

Daha fazla meyve ve sebze yemek için en iyi 10 neden

Meyveler ve sebzeler doğanın bize harika ikramlarıdır. Ayrıca en hızlı atıştırmalıktır. Bu meyve ve sebze yemek için birçok nedenden sadece biri. Diğer bazı nedenler ise şöyle.

  1. Renk ve doku
    Meyve ve sebzeler tabağınıza renk ve bol miktarda temel vitamin ve mineral katar. Görsel bir şölen yaratır.
  2. Kolaylık
    Tüm meyve ve sebzeler önemlidir. Onlarla yemek hazırlamak son derece kolay ve çabuktur.
  3. Lif kaynağı
    Meyve ve sebzeler, sindirim sisteminin dostudur. Sindirim sisteminizin hareket etmesini sağlayacak lif sağlar.
  4. Düşük kalorili
    Meyve ve sebzeler doğal olarak kalori ve yağ bakımından düşüktür.
  5. Hastalık riskini azaltabilir
    Meyve ve sebzeler, kalp hastalığı, yüksek tansiyon ve bazı kanserler dahil olmak üzere birçok hastalık riskini azaltmaya yardımcı olabilir.
  6. Vitaminler ve mineraller
    Meyve ve sebzeler, kalsiyum, demir, magnezyum, potasyum ve A, C ve K vitaminleri, bol lif, antioksidanlar dahil olmak üzere bol miktarda önemli besin içerir.
  7. Çeşit
    Her zaman denenecek yeni bir şeyler vardır! Dünyanın dört bir tarafında onlarca çeşit sebze meyve çeşitleri bulunur.
  8. Hızlı, doğal atıştırmalık
    Meyveler ve sebzeler doğanın bize sunduğu mucizevi ikramlardır. Acıktığınızda en hızlı atıştırmalıktır. Aç dolabı, kap bir meyve ya da sebze… İşte bu kadar!
  9. Yemesi eğlenceli
    Bazılarını döke saça, bazılarını da soyarak yiyebilirsiniz. Hatta bazılarını arka bahçenizde de yetiştirebilirsiniz!
  10. Besleyici ve lezzetli
    Meyve ve sebzelerin tadı güzeldir ve oldukça besleyicidir. Tadı kötü olan bir meyve hiç tattınız mı?
Kidsgourmet
Ailelerin ve uzmanların tercih ettiği güvenilir yayın.