Yulaflı kahvaltı 2 yaş ve sonrası çocuklar için

Yulaflı kahvaltı 2 yaş ve sonrası çocuklar için

Yulaflı kahvaltı

Malzemeler

1 su bardağı yulaf

1 su bardağı süt
15 adet böğürtlen (3-4 adet kurutulmuş mürdüm eriği kullanılabilir)
File badem (fındık kullanılabilir badem yerine)
1 çorba kaşığı bal

Hazırlanışı

Yulaf ve süt yulaf yumuşayana kadar pişirilir. Böğürtlen rondoda ezilir. Yulafa karıştırılır. Bal ilave edilir. Meyveler ve kuru yemişle servis edilir.

Not: Kış aylarında böğürtlen yerine kurutulmuş mürdüm eriği bir miktar sıcak suda bekletilerek yumuşatılır ve rondodan geçirilerek yulafa ilave edilebilir.

Yrd. Doç. Dr. Enver Mahir Gülcan’ın notu:

Yulaflı kahvaltı 2 yaş ve sonrası çocuklar için uygun alternatif bir kahvaltı çeşidi. Yulaf, içeriğinde bol miktarda protein ve karbonhidrat bulunmaktadır. Lif , omega 3, omega 6, yağ asitleri, kalsiyum, bakır, demir, magnezyum, manganez, fosfor, potasyum, selenyum ve çinko bileşenleri açısından zengin olan yulaflar ayrıca B1 vitamini, B2 vitamini, B3 vitamini, B5 vitamini, B6 vitamini, B9 vitamini açısından da oldukça iyi bir kaynaktır. Yulaf yüksek LDL kolesterol seviyelerini düşürür, kalbi korur, bağışıklık sistemini güçlendirir, düşük kan şekeri oranlarını düzenler, çocuklarda meydana gelebilecek astık riskini azaltır, kanserleri önler, kanserlerden özellikle kolon ve meme kanseri üzerinde etkilidir. Bu tür hastalıklara karşı etkili olabilen yulafı her bireyin her yaş grubunun tüketmesi sağlığı ve vücut direnci için oldukça faydalı olacağından çocuklarınıza yulaflı ürünleri kullanmayı şiddetle tavsiye ederim.

 

Tarif: Tuğba ESENTEPE

Ailelerin ve uzmanların tercih ettiği yayın. Anne bebek çocuk sağlığı, gelişimi ve beslenmesi.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.