Yeni araştırma egzersiz yapmaya başlamanın yaşı olmadığını gösterdi

Yeni bir çalışmaya göre, fazla kilolardan kurtulmak ya da daha sağlıklı yaşam sürmek için egzersiz yapmak her yaşta faydalı. Bilim insanları egzersiz yapmaya orta yaşlarda başlayan kişilerin, genç yaşlardan itibaren egzersiz yapanlarla aynı hayati risklere sahip olduğunu tespit etti.  JAMA Network Open’da yayınlanan bulgulara göre, haftalık olarak önerilen miktarda fiziksel aktivite yapmaya başlayanlar yaşları 60 dahi olsa, erken ölüm risklerinde yüzde 43 civarı bir düşüş olabileceğini gösteriyor. Araştırma egzersiz yapmaya başlamanın yaşı olmadığını göstermiş oldu.

Egzersiz yapmaya ileri yaşlarda başlamak da fayda sağlıyor

Yaklaşık 300 bin katılımcının yer aldığı araştırmada 60 yaşında egzersiz yapmaya başlayan insanların genç yaştan itibaren egzersiz yapanlar gibi fayda gördükleri açıklandı. Ancak araştırmayı yapan bilim insanları egzersiz yapmayı bırakan kişilerin bu egzersizlerden kazandıkları sağlık avantajlarını kaybettiklerini de belirtti.

Ne kadar egzersiz yapmak gerekiyor?

Egzersiz süresi olarak 150 dakika orta şiddette aerobik veya haftada 75 dakikalık yoğun egzersiz veya bunlara eşdeğer başka bir egzersiz tavsiye ediyor.

Bulgular orta ve ileri yaşta olanların egzersize başlamak için geç kalmadıklarını gösteriyor. Bu bulgular, özellikle ileri yaşlarda fiziksel olarak hareketli olmayan kişilere, fiziksel aktivite alışkanlıklarını iyileştirerek önemli sağlık yararları sağlayabileceklerini dile getiren sağlık uzmanları için de referans değeri taşıyor.