Tarçın zayıflamak isteyenlere faydalı olabilir mi?

Eğer siz de tarçın seven kişilerdenseniz, güzel bir haberimiz var. Sevdiğiniz bu lezzeti yiyerek belki de zayıflayabilirsiniz. Özellikle sütlü tatlılarda sık kullandığımız tarçın ile ilgili yapılan bir araştırmada bilim insanları fare ve insanlarda tarçının yağ hücrelerinin yakımını artırdığını gösterdi.

Pek çok kişi, tarçının kan şekerini dengelemede etkisi olduğunu duymuştur. Hatta soğuk algınlığında tarçınlı çay tarifleri de sık verilir. Tarçın hakkında, Metabolism dergisinde yayınlanan bir araştırmada, bilim insanları tarçına lezzetini veren ve bir esansiyel bir yağ olan cinnamaldehydenin farelerden ve insanlardan alınan yağ hücrelerindeki etkisini test etti.

Tarçın zayıflamak isteyenlere faydalı olabilecek mi?
Tarçın zayıflamak isteyenlere faydalı olabilecek mi?

Zayıflamak isteyenlere yardımcı olabilir

Bilim insanları bu araştırmada, tarçın yağı ile etkileşime giren hücrelerin tetiklediğini ve yağ yakmaya başladığını gördüler. Bir diğer inceleme ise  tarçının, yağ metabolizmasını arttırdığı bilinen birkaç gen, enzim ve proteinin aktivitesini de arttırdığını gösterdi. Ancak bu araştırmada tarçın adiposit adı verilen ve %95’i yağ damlacığıyla kaplı hücrelerce direk olarak uygulandı. Ağız yoluyla alınmadığı ve insan sindirim sisteminden geçerek hücrelere ulaşmadığı için bu konuda daha başka çalışmalarında yapılmasına gerek duyulduğunu belirten araştırmacılar, tarçının bu etkiyi yapması için ne kadar yenilmesi gerektiği konusunda da kesin bir bilgi veremiyorlar.

Tarçını ne kadar yersek yağ yakımına yardımcı olacağını tam olarak söyleyemeseler de araştırmayı yapan ekip düzenli olarak az miktarlarda yemenin yağ yakıcı etkisini zaman içerisinde gösterebileceğini düşünüyor.

Kan şekerini düşürmede de etkili

Bu araştırma tarçının insan metebolizmasna olan etkilerini ortaya koyan ilk çalışma değil. Daha önce de tarçının faydalı etkileri olabileceğini öngören araştırmalar yapıldı. Bir diğer araştırmada, tarçının fareleri obezite ve hiperglisemiye (yüksek şeker) karşı koruduğu ve tip 2 diyabetli kişilerde daha düşük kan şekeri seviyeleri ile ilişkili olduğunu buldu.

2012 yılında yapılan bir diğer araştırmada da, günlük tarçın takviyeleri alan tip 2.  şeker hastalarının, plasebo alanlara kıyasla kan şekerinde daha fazla düşüş gördüklerini gösterdi. Ayrıca araştırmacılar bu etkinin alınan takviye bittikten sonra da bir süre devam ettiğine dikkat çekiyor.

Tarçın dişlerinizi de koruyor!

Piyasadaki sakızların pek çoğunun tarçınlı olduğunu görürüz. Bunun bir sebebi var. Tarçın, ağız içi bakterilerle mücadelede önemli bir baharat. Dişlerinizi korumak için yiyecek ve içeceklerinize az miktarda tarçın koyabilirsiniz. Tarçınlı şekersiz sakızlar da hem ağızdaki kuruluk hem de bakterilerle mücadelede fayda sağlıyor.

Sonuç olarak eğer tarçının lezzetini seviyorsanız çayınıza, çorbanıza, sütlü tatlılarınıza ilave ederek az miktar yemenizde bir sorun görünmüyor. Ancak tarçını düzenli kullanmaya başlamadan evvel bir kronik hastalığınız var ise miktar konusunda hekim veya diyetisyeninize danışmanız gerektiğini unutmamak gerekir.

Belki de hemen şimdi tarçınlı bir kış çayı içmek isteyebilirsiniz.

 

Kaynak: The Effects of Cinnamomum Cassia on Blood Glucose Values are Greater than those of Dietary Changes Alone / Ashley N. Hoehn and Amy L. Stockert

https://app.core-apps.com/eb2017/abstract/05269568c4077b5a162e9981c2466df5

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.