Spor yapmak hamilelikte ve doğumdan sonra avantaj sağlıyor

Spor yapmak hamilelikte ve doğumdan sonra anneye olumlu katkılar sağlayabiliyor.  Hamilelik sonrası eski görüntüsüne daha çabuk kavuşan kadın daha enerjik ve pozitif olabiliyor. Oysa egzersiz yapma alışkanlığı olmayan çoğu anne adayı “doğumdan sonra nasıl kilo vereceğim” düşüncesinden gebelikleri boyunca kurtulamıyorlar. Öncelikle şunu belirtmeliyim ki bu sizin gebelikten önce ve gebelik sırasında kendinize ne kadar zaman ayırdığınızla da alakalı bir durum.

Spor yapmak hamilelikte ve doğumdan sonra avantaj sağlıyor

Spor yapmak hamilelikte ve doğumdan sonra anneye bazı avantajlar sağlıyor

Egzersiz yapmayı çok genç yaşlardan itibaren bir yasam biçimi haline getirmelisiniz zira birçoğumuzun zayıflamak veya form da kalmak için yaptığı o egzersizler aslında vücudunuzda birçok hormonu da harekete geçirmekte. Egzersizler sırasında farkında olmadan çalıştırdığınız bazı kaslar gebelik sırasında ve sonrasında yaşanabilen idrar kaçırma gibi ufak kazaların da önüne geçmekte yardımcıdır. Egzersizle güçlenen, omurganıza destek veren birçok kas gebeliğin ilerleyen dönemlerinde karnın büyümesiyle birlikte sırtta, boyunda, kollar ve bacaklarda ortaya çıkabilecek ağrıları da minimuma indirecektir. Bazı kadınlarda kalıcı hale gelen gebelik sonrası alınan kilolarla daha da belirginleşen kambur duruş ise egzersiz yapanlarda görülmemektedir.

 

Normal doğum esnasındaki ıkınmalarda yardımcı olur

Gebelik sırasında doktorunuzun da izniyle ve uzman bir eğitmen eşliğinde yapacağınız egzersizler daha sağlıklı bir dolaşım sistemine sahip olmanızı sağlayacaktır. Ayrıca bu egzersizler ayaklarda oluşabilecek şişlik sorunlarını yaşamamanızı da sağlayabilir. Egzersizler esnasında öğreneceğiniz doğru nefes alma teknikleri, ihtiyacınız olan oksijeni daha verimli kullanmanıza hem de normal doğum esnasındaki ıkınmalarda size oldukça yardımcı olacaktır.
Gebeliğiniz süresince gevşeyen ve uzayan karın kasları egzersiz yapma alışkanlığı olan kişilerde daha kısa sürede normale dönmektedir. Siz, kendiniz için bunları yaparken karnınızdaki minik yavrunuza da çok önemli bir katkı sağlamış olursunuz. Çünkü sizin hareketliliğiniz onun otonom fonksiyonlarının da daha sağlıklı gelişmesini sağlayacaktır.

 

Egzersiz yapmak için hiçbir zaman geç değildir

Tüm bunları değerlendirdiğimizde egzersiz yapma alışkanlığı olan anne adaylarının hem daha sağlıklı ve rahat bir gebelik geçirdiklerini hem de doğum sonrası eski formlarına çok daha zahmetsizce geri döndüklerini görmekteyiz.

Spor yapmak için hiçbir zaman geç değildir kendinize bir iyilik yapmaya hemen bugün başlayabilirsiniz.

 

NURKAN AKIN
Otel Les Ottomans Pilates Stüdyosu İşletmecisi
Pilates/ Spor Eğitmeni
nurkanakin@gmail.com

Reklam
Ailelerin ve uzmanların tercih ettiği yayın. Anne bebek çocuk sağlığı, gelişimi ve beslenmesi.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.