Sınıfta Yapılan Fiziksel Aktivite Ders Notlarını Yükseltebilir

Herkesin isteği çocukların okul derslerinde yüksek notlar almasıdır. Bu her ne kadar çocuğun çalışması ile ilgiliyse de eğitim şeklinin ve öğretmenin katkısı önemlidir. Geçtiğimiz günlerde yapılan yeni bir araştırma bu konuya farklı bir bakış açısından yaklaşıyor. Bu yeni çalışmaya göre, ders sırasında sınıfta yapılan fiziksel aktivite sayesinde öğrencilerin testlerden da iyi not alabileceklerini öne sürüyor. Araştırmacılar, gençler için sınıfta fiziksel aktivitenin yararlarını araştıran 42 geçmiş araştırmayı tarayarak bu sonuca eriştiklerini belirtiyorlar.

Sınıfta yapılan fiziksel aktivite ders notlarını yükseltebilir
Sınıfta yapılan fiziksel aktivite ders notlarını yükseltebilir

UCL, Leiden Üniversitesi, Singapur Ulusal Üniversitesi ve Sidney Üniversitesi’ndeki araştırmacılar tarafından yapılan araştırma sonuçları, sınıfta aktif olan çocukların daha odaklı olduğunu ve talimatları daha iyi takip edebildiklerini gösterdi. UCL liderliğindeki bir çalışmaya göre, sınıfta ders sırasında yerinde koşma gibi fiziksel aktivite yapan öğrenciler, daha iyi öğrenerek yapılan testlerden daha iyi sonuçlar alıyorlar.

İngiliz Spor Hekimliği Dergisi’nde yayınlanan çalışma, fiziksel olarak da aktif uygulanan derslerin çocukların öğrenme sürecine katkı sağlayabileceğini gösteriyor. Araştırmacılar, üç ila 14 yaşları arasındaki 12.663 öğrenciden toplanan verileri değerlendirerek yaptıkları çalışmada matematik dersinde sayıları öğrenirken yıldız zıplama ya da yerinde koşma gibi fiziksel hareketlerin çocuklar için bilgiyi hatırlamaya yönelik unutulmaz deneyim olanağı sunduğunu dile getiriyor. Böylelikle öğrenmenin daha kalıcı hale gelebileceği de önceden bilinen bir durum.

Bir başka araştırmada ise çocuklar farklı ülkelerle ilgili soruları, dünya turu yaptıkları sınıf içinde gezme aktivitesi sırasında yanıtlıyorlar. UCL’deki Dr Norris’in araştırma ekibi, bu çocukların öğretmenlerin talimatlarını daha iyi takip ettiklerine, daha aktif ve daha odaklı olduklarına karar verir.

Hollanda’da yapılan bir başka çalışmada ise iki yıl boyunca haftada üç kez fiziksel aktif derslere katılan ilkokul çocuklarının, yazım ve matematikte akranlarına göre anlamlı şekilde daha iyi bir ilerleme kaydettiğini gösteriyor.

Özetle dersleri yaparken aynı zamanda fiziksel aktivite yapan çocuklar daha iyi öğrenebilir.

Kaynak araştırma: Physically active lessons in schools and their impact on physical activity, educational, health and cognition outcomes: a systematic review and meta-analysis. Emma Norris, Tommy van Steen, Artur Direito, Emmanuel Stamatakis. https://bjsm.bmj.com/content/early/2019/10/07/bjsports-2018-100502