Sebzeli tahinli köfte 3 yaş ve sonrası

Sebzeli tahinli köfte 3 yaş ve sonrası

Sebzeli tahinli köfte tarifi

Malzemeler

3 sap pırasa
1 adet havuç
1 çorba kaşığı tahin
1 tatlı kaşığı zeytinyağı
2 çorba kaşığı nohut unu
Galeta unu

Hazırlanışı

Pırasa yıkanıp ince ince dilimlenir. Havuç yıkanır soyulur ve rendelenir. Rendelenen havuç zeytinyağı konmuş tavada pırasa ile birlikte sotelenir. Pırasa ve havuç piştiğinde (yaklaşık 10 dk) tahin, nohut unu eklenir ve blenderla ezilir. Köftelere el ile şekil verilir. Galeta ununa arkalı önlü bulanır. 180 c önceden ısıtılmış fırında 20 dakika, üzeri kızarana kadar pişirilir.

Yrd. Dr. Enver Mahir Gülcan’ın notu:

Sebzeli tahinli köfte 3 yaş ve sonrası çocuklara pırasa gibi faydalı bir sebzeyi yedirmek için uygun bir tariftir. Tadı sarımsak ve soğana benzeyen bir sebze olması nedeniyle pırasa pek çok yemekte bunların yerine kullanılabilir. Son derece faydalı bir sebze olan pırasa lif bakımından zengindir. Bu sebeple de bağırsak dostudur. Öte yandan K, A vitamini ve kalsiyum içermesi sebebiyle çocuklar için çok faydalıdır. Haftada 1-2 defa pırasalı bir yemek yemek sindirim sisteminin iyi çalışması için destekleyicidir.

Tahin ise susamdan elde edilen bir besindir. Enerji değeri oldukça yüksektir. Eskilerin tahin pekmez yemesi boşuna değildir. Fazla enerji harcanan tarım ile uğraşan toplumlarda çok yenilen bir karışımdır bu. Ama günümüz modern çağında tahin kullanımı sınırlı tutulmalıdır zira kilo aldırır. Ara sıra tahinli humus, piyaz, sebzeli tahinli köfte gibi az miktarda tahin içeren yemekler yenebilir. Miktarı abartmak kilo alımına davetiye çıkartır. Ayrıca dikkat edilmesi gereken konu burada alerjidir. Susam alerjisi olan çocukların yememesi gerekir. Bu nedenle 1 yaştan önce tahin önermemekteyiz. Bu tarif biraz daha fazla çiğneme hareketi gerektiğinden 3 yaşı beklemek daha uygundur. Çocuğunuz daha önce susam veya tahin yedirmediyseniz, tahinli yemek yedirmeden önce çok az miktarda tattırın, üç gün deneyin eğer herhangi bir alerji gelişmiyor ise öyle verin.

havuç ise beta- karaten zengini bir sebzedir. Beta- karaten havuç, bal kabağı gibi turuncu renkli sebzelerde bol miktarda bulunur. Bağışıklık sistemi ve çocukların gelişiminde ihtiyaçları olan maddelerdendir. Çocukların sağlıklı beslenmesi için onları sebze yemeye küçük yaştan itibaren azar azar da olsa alıştırmak gerekir. Ancak bunu yaparken evdeki yetişkinlerin de iyi birer rol model olmaları önem taşımaktadır. Siz sağlıksız besleniyorsanız çocuğunuz da sizi örnek alacaktır.

İlginizi çekebilir: Brokoli köftesi 1 yaş ve sonrası çocuklar için

 

Reklam