Hamilelik döneminde kavurucu yaz sıcaklarını yenmenin yolları

Hamilelik döneminde kavurucu yaz sıcaklarını yenmenin yolları
Hamilelik döneminde kavurucu yaz sıcaklarını yenmenin yolları

Yaz ayları çoktan geldi çattı! Bebeğinizi kucağınıza almak için şüphesiz sabırsızlanıyorsunuz. Ancak normal insanlar bile bu sıcak havalara zor dayanırken hamile kadınlar için vücut ısısı çok daha fazla olabiliyor. Yani yaz aylarında gebelik sizin için biraz sıkıcı olabilir. Hamilelik döneminde kavurucu yaz sıcaklarını yenmek için bu yöntemleri deneyebilirsiniz.

Rahat terlikler

Şişmiş ayaklarınız için en iyi yol arkadaşı şüphesiz parmak arası terliklerdir. Rahat ve ortopedik terlikler tercih etmeniz yararınıza olacaktır.

Kıyafet seçimi

İlla kavurucu sıcakta dışarı çıkmanız gerekiyorsa yanınızda su taşımayı asla ihmal etmeyin. Nefes alan kıyafetler tercih edin ve mutlaka şapka takın.İştahınıza dikkat: Özellikle de yaz aylarında birçok insanın iştahı kapanır. Gebelik döneminde protein alımı çok önemlidir. Çilek ve hindistancevizi suyu ile ferahlatıcı bir protein smoothie yapmayı deneyin. Dondurma ve yoğurt ile yapılabilecek serin atıştırmalıklara da bir göz atın.

Hidroterapiyi deneyin

Şişlik, hamilelikte yaygın bir sorun olduğundan, ayaklarınızı mümkün olduğunca kalp seviyesinden yukarı kaldırın. Ayrıca, günde 20 – 30 dakika arasında tüm karnınızı suya soktuğunuz bir küvet veya havuzda hidroterapiyi deneyebilirsiniz. Özellikle de gebeliğin ilk 3 ayı progesteron hormonu vücut ısısını artırır. Bu nedenle sabahın erken saatlerinde veya güneşin batımına yakın dışarı çıkmanızda fayda var.

Hamilelik döneminde kavurucu yaz sıcaklarını yenmenin yolları

Bozulabilecek gıdalardan kaçının

Sıcakta kolayca bozulabilecek gıdalardan kaçınmak, ağır çok yağlı yemeklerden uzak durmakta fayda var. Bunların yerine daha hafif, zeytinyağlı soğuk yemekler tercih edilebilir. Mayonez gibi çabuk bozulabilen sosları kullanmamak yerinde bir tercih olur.

Egzersiz

Yüzme ve hafif egzersiz yapmak, vücudunuzu serin tutmanın harika bir yoludur.

Bol su

Bol sulu gıdalar tüketmeyi ihmal etmeyin. Özellikle de gebelik döneminde 2-3 litre arasında su içmek, hem bebeğiniz hem de sizin için yaşamsal önem taşıyor.

Hamilelik döneminde klima

Her ne kadar aşırı sıcaktan kaçınmak gerektiğinin altını çizsek de aşırı soğuktan da kaçınmakta fayda var. Araştırmalar, hamileliğin ilk yedi haftasında aşırı sıcak veya soğuk bir yerde kalmanın erken doğumla ilişkili olduğunu kanıtlamıştır. Bu nedenle klimayı kontrollü kullanmanızda fayda var.

Tatil

Tatile çıkmadan önce mutlaka ama mutlaka doktorunuza görünmeyi unutmayın. Çünkü uzun yolculuklar gebelikte bazen riskli olabiliyor. Doktorunuz uygun görürse tatile ya da yolculuğa çıkın. Yaz sıcaklarını yenmenin yolları arasında favoriniz bu seçenek olabilir.

Ailelerin ve uzmanların tercih ettiği güvenilir yayın.