Hamileler beyaz peynir yiyebilir mi?

Hamileler beyaz peynir yiyebilir mi?

Peynir, kahvaltı sofralarımızdan eksik etmediğimiz lezzetli bir gıdadır. Ancak hamilelik, yaşamın tamamen farklı bir aşamasıdır. Bu dönemde içinizde yeni bir hayat başlamışken, en sevdiğiniz yiyeceklerden birçoğunu bırakmanız gerekebilir. Sağlıklı bir bebek dünyaya getirmek için hangi besinin sizin için iyi olduğunu ve neyin olmadığını bilmeniz gerekir. Buna elbette en doğru cevabı doktorunuz verecektir. Peki hamileler beyaz peynir yiyebilir mi, hamilelik sırasında beyaz peynir yemenin riskleri nelerdir? İşte tüm sorularınızın cevapları.

Beyaz peynir inek sütü, koyun ve keçi sütünden yapılabilir. Peynirin sindirimi inek sütünden çok daha kolaydır. Doğal probiyotiklerle doludur. Beyaz peynir tıpkı diğer peynirler gibi, kalsiyum, yağ ve hayvansal protein içerir. Ayrıca K, B ve A vitaminleri de bulunur. B vitamini kemik sağlığı için iyidir. Magnezyum, folat ve pantotenik asit gibi mineraller ve besinler de içinde bulunur.

Gebelikte beyaz peynir tüketimi

Hamilelik döneminde beyaz peynir güvenli kabul edilir. Pastörizasyon işlemi, sağlığınız için kötü olan tüm bakterileri öldürür. Bu nedenle pastörize peynir yemek size herhangi bir zarar vermez. Peyniri satın alırken, etiketi mutlaka okuyun. Pastörize yazdığından emin olun. Açık peynirler eğer temiz şartlarda üretilmemişse Aksi takdirde Brusella ve Tüberküloz gibi hastalıklara davetiye çıkarmış olursunuz.

Sindirim probleminiz varsa kaçının

Hamileyken beyaz peynir yiyebilirsiniz ancak bazı durumları göz önünde bulundurmalısınız. Mesela sindirim problemleriniz varsa yemekten kaçınmanız gerekebilir. Pastörize peynirler sağlığınız için en iyisidir. Hangi marka peynirin daha güvenilir olduğu konusunda kafanız karışıksa, doktorunuza da danışabilirsiniz.

Hamilelikte dikkatli tüketilmesi gereken besinler

Hamile olduğunu öğrenen kadınların ilk aklına gelen şey gebelikte beslenme. Doktorunuz size en sağlıklı listeyi elbette hazırlayacaktır. Ne yemeniz ya da ne yememeniz konusunda sağlık durumunuza göre bilgi verecektir.
Örneğin; yumurta: Yumurta oldukça besleyicidir. Ancak çiğ ve az pişmiş yumurta yemekten kaçınmalısınız. Çünkü zararlı bakteriler taşıyabilir. Aynı zamanda çiğ yumurta ve az pişmiş yumurta ile yapılan yiyeceklerden de kaçınmalısınız. Salata yiyecekseniz iyi yıkandığından emin olmanızda fayda var. Etlerin iyi pişmiş olması da yine sağlık açısından önem taşır.

Ailelerin ve uzmanların tercih ettiği güvenilir yayın.