Çocuklar için şişmanlıktan korunmanın 8 kuralı

Çocuklarda şişmanlık, kötü beslenme, bozulmuş egzersiz alışkanlıklarına bağlı olarak artmakta. Çocukluklarda obezite ise son otuz yılda neredeyse iki katına çıktı. Günümüzde, yediklerimiz ve yeme alışkanlıklarımız geçmişten çok farklı. Ayrıca değişen şehir yaşamı nedeniyle yeterince hareket etmememiz durumu olumsuz yönde etkiliyor. Çocuklar için şişmanlıktan korunma kuralları ve bunların uygulanması, siz değerli çocuklarımızın gelecekteki sağlığı için çok ama çok önemli.

Çocuklar için şişmanlıktan korunmanın 8 kuralı

Çocuklar için şişmanlıktan korunma kuralları nelerdir?

Sevgili çocuklar!

1.Nasıl sigara içmiyorsanız kesin bir şekilde abur cubur ürünler ve şekerli içeceklerden uzak durun. Bu ürünlerin kendilerinin küçük, kalorilerinin yüksek, ucuz ve doğada olmayan şekilde yüksek şeker ve yağ içerdiğini unutmayın. Bu ürünler doyma hissini engelleyerek sizi sürekli açlık huzursuzluğuna mahkum etmektedir.

2. Kolalı içecekler ile ülkemizde değişik aromalarla masum gibi gösterilen “soğuk çaylar” arasında bir fark olmadığını unutmayın. Bu ürünler ya suni tatlandırıcı ya da nişasta bazlı şekerden dolayı yüksek fruktoz içermektedir. Yüksek früktoz içeren içeceklerin değişik şiddette bağımlılık yaptığını biliyoruz. Suni tatlandırıcı içeren içeceklerin de sanıldığının aksine şişmanlık için risk oluşturduğunu unutmayın.

3. Bilgisayar, cep telefonu ve oyun konsolları dahil ekran başında 2 saatten daha fazla vakit geçirmeyin. Elektronik oyunların veya şiddet içeren dizilerin sizleri aşırı heyecanlandırmasına, beyninizde fazla miktarda dopamin salgılatmasına, uyuma zorluğu yaratmasına izin vermeyin. Bunun yerine arkadaşlarınızla, kardeşlerinizle ve ailenizle vakit geçirin; sokaklarda oynayın, kitap okuyun, sizi mutlu edecek aktiviteler için vakit yaratın.

4. Haftada 5 gün ve her defasında en az 30 dakika egzersiz yapın. Mümkünse okulda bir takıma girin. Okula giderken veya servise binerken yürüme fırsatlarını değerlendirin. Egzersizin sizi daha mutlu yapacağını ve okul başarınızı olumlu etkileyeceğini unutmayın.

5.

Bütün öğünlerde yavaş yemeye, sebze ve meyve tüketmeye dikkat edin. Akşam yemeğinde diğer öğünlere göre daha az kalori almaya, saat sekizden sonra bir şey yememeye özen gösterin.

6.

Kahvaltı etmeden okula gitmeyin. Okulda ana öğünleri atlamayın ve yemekhanede yemek yiyin. Kantinlerden uzak durun.

7.

 

Erken yatın ve günde en az 8 saat uyumayı ihmal etmeyin.

8.
Doğuştan şişman yaratılmadığınızı, şişmanlığın sizin suçunuz olmadığını unutmayın ve SİZİ ŞİŞMANLATAN ÜRÜNLERE, ALIŞKANLIKLARA KARŞI MEYDAN OKUYUN. Nasıl eğitiminizi ihmal etmiyor ve geleceğinizi daha iyi yapmak için çaba gösteriyorsanız, bedeninizi ve sağlığınızı da ihmal etmeyin.

Çocuklar için şişmanlıktan korunma kuralları olarak özetlediğim bu kurallar siz değerli çocuklarımızın sağlığı buna bağlı olarak mutluluğu için hazırlandı. Eğer yetişkinler size iyi örnek olamıyor ise siz onlara örnek olun.

 

 

Prof. Dr. Şükrü Hatun
Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları, Çocuk Endokrinoloji
Koç Üniversitesi Tıp Fakültesi

Reklam
Ailelerin ve uzmanların tercih ettiği yayın. Anne bebek çocuk sağlığı, gelişimi ve beslenmesi.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.