Çocuklar için evde meyve ve sebze cipsi yapabilirsiniz

Çocuklar ve kendiniz için pratik meyve, sebze, yufka cipsi hazırlayabilirsiniz. Yanına hazırlayacağınız  hafif dip soslar ile servis edebilirsiniz. Sos için yoğurt temelli soslar tercih etmeniz daha sağlıklı olacaktır. Bu cipsler besin açısından olmasa da kurutulmuş oluşundan dolayı yeme zorluğu yaşanabileceğinden okul çağı çocukları için uygundur.

Kırmızı pancar cipsi

Çocuklar için evde meyve ve sebze cipsi yapabilirsiniz

Kırmızı pancarların kabuğunu soyduktan sonra ince ince dilimleyin. Bir kâsede naturel sızma zeytinyağı, rendelenmiş sarımsak ve sevdiğiniz baharatları karıştırın. İnce ince dilimlediğiniz pancarları bu karışımın içinde harmanlayın. Fırın kâğıdı serilmiş tepsiye pancar dilimlerini dizin. Önceden 180 C derecede ısıtılmış fırında 10 dakika pişirin. Sonra dilimleri ters çevirip 10 dakika daha pişirin. Kırmızı pancar cipslerinizi yoğurt veya yoğurt ile yapabileceğiniz dip soslarla servis edebilirsiniz.

Elma cipsi

Çocuklar için evde meyve ve sebze cipsi yapabilirsiniz

Elmaları iyice yıkayın. Çocuklar kabuklu yemekten hoşlanmayacağından kabuğunu da soyun. İnce ince dilimleyin. Üzerine ince bir süzgeç yardımıyla hafif tarçın serpin ve 150 C ısıtılmış fırında yaklaşık 20 dakika bir yüzünü 20 dakika da diğer yüzünü pişirin. yanmaması için fırını ara sıra kontrol etmeyi unutmayın. Çünkü pişirme programına göre pişme süresi bir miktar fark edebiliyor.

Kurutulmuş muz

3 adet muzu  yaklaşık 2 mm kalınlığında kesin. Dilim muzları pişirme kağıdı serilmiş tepsiye dizin. Bir adet limon sıkın ve muzların üzerine arkalı önlü bir fırça ile limon suyu sürün. 100 derece fırında muzlar kuruyana kadar yaklaşık 2-3 saat pişirin. Eğer yine de tam kurumadığını düşünüyorsanız bir süre daha pişirebilirsiniz. Muzların rengi biraz kararacaktır endişelenmeyin.

 

Lavaş cips

Lavaş ekmeğini (tam buğdaylı veya kepekli de olabilir)  küçük üçgenler halinde kesin. Kesilen parçaları  sızma zeytinyağı,  1 diş sarımsak, karabiber (isteğe bağlı), bir tutam tuz dan oluşan karışıma batırarak pişirme kağıdı serilmiş tepsiye dizin.  15 dakika 180 derece fırında pişirin. Arzu ettiğiniz dip soslar ile servis edin.

 

Patates cipsi

Çocuklar için evde meyve ve sebze cipsi yapabilirsiniz

Arzu ettiğiniz kadar patatesi ince doğrayın. Bir kâse içerisinde zeytinyağı ve az miktarda tuz ile karıştırın. Sevdiğiniz baharatları ekleyin. 180 derece önceden ısıtılmış fırında 20 dakika kadar pişirin.

Yufka cipsi

Çocuklar için evde meyve ve sebze cipsi yapabilirsiniz

Bir adet yufka  küçük parçalar halinde şekilli kesilir. İki yufka parçası arasına hafif yağ sürülüp üst üste koyulur. 180 C ısıtılmış fırında üzerileri kızarana kadar arkalı önlü çevrilerek pişirilir.  Arzu edilen özellikle yoğurtlu soslar ile servis edilir.

Ailelerin ve uzmanların tercih ettiği yayın. Anne bebek çocuk sağlığı, gelişimi ve beslenmesi.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.