Çocuklar için AR hikâyeler

Son yılların popüler teknolojisi AR pek çok alanda kullanılıyor. Özellikle eğitim alanındaki kullanımı ise hem çocuk hem de ebeveynleri sevindiriyor. Çünkü bu tip uygulamalar çocukların dijital dünyada faydalı içeriklerle tanışmasına olanak sağlarken biz yetişkinlerin de içini rahatlatıyor. Yine de konu ne olursa olsun günlük kullanım limitleri unutulmamalı. Bu alanda çalışmaları ile bilinen Within, 6 – 8 yaş arası çocuklar için AR hikâyeler barındıran, “Wonderscope” uygulamasını 2018’de yayınladı. Clio’nun Kozmik Görevi adlı hikâye ise Ağustos 2019 tarihinde Wonderscope uygulaması içindeki yerini aldı. Ancak bu kısa AR hikâye ile eğlenirken öğrenmek için İngilizce bilmek ya da İngilizce bilen ebeveyn yardımı gerekiyor.

Hikâye, bir gün tüm galaksiyi aydınlatacak kadar parlak, görkemli olma yolundaki bir yıldızın çevresinde dönüyor. Büyüyen, hayalperest bir yıldız tozu olan Clio’nun maceraları çocukları farklı bir dünyaya sürüklüyor. Clio ve diğer karakterlerle etkileşime girmek için hikaye karakterleri ile konuşan okuyucular, eğitimdeki minik yıldızların zorbalara dayanmalarına, güneşle buluşmalarına ve tüm galaksiyi kurtarmalarına yardımcı oluyorlar. Çocuklar tüm bunları yaparken bir yandan da Güneş sitemine ait fen bilgilerini öğreniyorlar.

Ayrıca, çocukları yüksek sesle okumaya teşvik eden bu oyun, onların dijital ortamda faydalı zaman geçirmelerine de olanak tanıyor. Günümüzde çocukları dijital ortamlardan uzak tutamadığımıza göre bunu mümkün olan en faydalı şekilde değerlendirmelerini sağlamak gerekiyor.

Konuşma anında ekrandaki metin yeşil renkte görünüyor. Konuşma sonlandığındaysa kayboluyor. Okuma, konuşma etkileşimi haricinde oyundaki kakakterler göz teması da kurabiliyor ve söylenenlere tepki veriyor.  

Çocuklar için AR hikâyeler ARKit gerektiriyor

Uygulama, iOS 11, iPhone 6S veya daha yeni ARKit uyumlu cihazlarda çalışıyor. Ücretsiz bir tanıtım hikayesi indirdikten sonra dilerseniz Clio’nun Kozmik Görevi’ni satın alabiliyorsunuz. Günümüzde anaokulundan itibaren İngilizce öğrenmeye başlayan çocukların biraz da ebeveyn desteği ile uygulamadan faydalanabilmeleri mümkün.

Neden bunlar hep yurt dışında yapılıyor, ülkemizde neden yapılmıyor derseniz hemen yanıt vereyim. Bizde böyle bir fikirle yola çıktığınızda öncelikle iPhone 6S üzeri telefonu olan milyonlarca kişi olması gerekiyor. Sonra bu telefon sahiplerinin çoğunun 6-8 yaş civarı çocuğu olması, ardından ailenin bu tip oyunlara para ödeme alışkanlığı olması gerekiyor. Zahmetli ve pahalı bir arka planı olan bu tip projeler, ne yazık ki ülkemizde çok kısıtlı sayıda kişi tarafından satın alındığından yatırımcı bunu kârlı olarak görmüyor ve yapılamıyor.