Çalışken sağlığımızı nasıl koruruz?

Çalışan bireylerin, yaptıkları işin getirisi bazı mesleki sağlık sorunları olabileceği gibi uzun süreler ayakta kalmak ya da oturarak hareketsiz kalmak, sürekli bakımlı görünmek durumunda olmak, uzun mesai saatleri, ağır kaldırmak, yoğun stres gibi pek çok duruma maruz kaldıkları da bir gerçektir. Buna bir de özel yaşantıdaki sorumluluk ve stresler eklenince iş, zaman zaman içinden çıkılmaz bir hale dönüşebilir. Bu sebeple çalışken sağlığımızı nasıl koruruz, stresten uzaklaşmak için neler yapabiliriz gibi sorulara kendimize özel yanıtlar bulmak ve uygulamaya almak önem taşır.

Çalışken sağlığımızı nasıl koruruz?

Stres ile birlikte ortaya çıkan endişe ve mutsuzluk hali özel yaşantıya yansıdığında sıkıntılar artarak devam ediyor ve bir çok sağlık sorununu da beraberinde getiriyor. Her gün bakımlı görünmek, işe konsantre olmak, evdeki aksaklıkları çözmeye çalışmak, çocuklar ile ilgili sorumlulukları yerine getirmek, iyi bir eş olmak derken… stres hem kadın hem de erkekler için iki katına çıkıyor.

Stresli ortamlarda çalışırken sağlığımızı nasıl koruruz?

  • Mükemmeliyetçilikten vazgeçmek ile işe başlamaya ne dersiniz?
  • Aynı anda harika bir anne, baba harika bir eş, çok başarılı bir iş insanı olmak için sarf ettiğiniz çabanın bir kısmını da kendinize ayırabilirsiniz. Bir çok şeyi aynı anda yapmaya ve hepsini aynı kalitede yapmaya çalışmak insanı strese sürükleyen bir çıkmaz.
  • Eğer işinizi yeterince iyi yaptığınıza ve size verilen sorumlulukları yerine getirdiğinize inanıyorsanız doğru yoldasınız demektir. Unutmayın işiniz elbette önemlidir, ancak sizden daha önemli olamaz. İşten çıktıktan sonra halen aklınız ofisteyse, sürekli maillerini kontrol ediyor ve özel yaşantınızda da işten bahsediyorsanız sıkıntı büyük demektir.
  • Bakımlı olmak demek her gün tonlarca makyaj yapmak demek değildir. Hafif bir makyaj ile oldukça güzel ve bakımlı görünebilirsiniz.
  • Gürültülü bir ortamda çalışıyorsanız stresinizi azaltmanıza yardımcı olacak, sakinleştirici müzikler veya doğa seslerinden oluşan melodileri dinlemek size huzur verecektir.
  • Uzun süre bilgisayar karşısında çalışanların en büyük şikayetlerinden biri de göz kuruluğu. Bunun önüne geçmek için doktorunuza danışarak bir çözüm bulabilirsiniz.
  • Ofis içerisinde uzun saatler geçiriyorsanız saat başı 5-10 dakikalık molalar verip açık havada kısa yürüyüşler yapabilirsiniz.
  • Ofis dışında geçirdiğiniz zamanlardaki tercihinizi kapalı alanlar, alışveriş merkezleri veya gürültülü alanlar yerine parklar, sahil kenarı gibi mekanlardan yana kullanmak stresinizi büyük ölçüde azaltacaktır.
  • Çalışanların uzun süre ayakta durma, oturma ve hareketsiz kalmaya bağlı ağrı şikayetlerinden kurtulmaları için düzenli spor, yürüyüş, yüzme veya pilates gibi seçeneklerden birini hayatlarına sokmaları gerekiyor. Günde 15 dakika bile olsa kendinize sakin bir ortamda yürüyüş ya da egzersiz zamanı ayırmak hem sağlığınızı koruyacak hem de kendinizi iyi hissetmenizi sağlayacak.
  • Unutmayın; işinizi, ailenizi, arkadaşlarınızı düşündüğünüz kadar kendinizi düşünmeniz de önemlidir.