Daha az yemek yemek için neler yapabilirsiniz?  

Hangimiz dışarıda, tatilde kaldığımız otelde veya bir iş yemeğinde yemeğin dozunu kaçırmadık ki! Ama bunu önlemenin, daha az yemek yemek için yapılabilecek bazı taktikler var. Beslenme davranışınız ile ilgili çevresel faktörlere  dikkat ederek katıldığınız bir yemekten pişman ayrılmama şansınız olabilir. Peki daha az yemek yemek için neler yapabilirsiniz?

Az yemek yemek için neler yapabilirsiniz

 

Tabak, bardak boyutu seçimi

Yemek için seçeceğiniz tabakların boyutu küçük olmalı. Çünkü seçiminizin büyük tabak olması, bilinçsizce normal olanın tabağınıza daha çok yemek almak olduğu düşüncesini uyandırır. Bu nedenle tabağınıza daha çok yemek alır ve yemeğin sonunda daha çok yemiş olarak masadan kalkarsınız. Bunu aynı zamanda çocuklarınıza da uygulayabilirsiniz.  Bardak seçimine gelince daha az içmek (alkol veya meyve suyu vb) için mutlaka uzun, ince bardaklar kullanılmalı.

Tabak rengi seçimi

Yapılan araştırmalar sonucunda kullandığımız tabaklar ile içine koyulan yiyecek aynı renkteyse görsel yanılma sebebiyle tabağımıza daha fazla yemek koyduğumuz tespit edilmiş. Bu sebeple yemek eğer koyu renklerde veya renkli ise açık renk (beyaz vb) tabak, makarna, pilav gibi açık renkli gıdalar için ise renkli veya koyu renk tabak kullanmak tabağınıza ne kadar yemek koyduğunuzu daha iyi fark etmenizi sağlayarak porsiyon kontrolü yapmanıza yardımcı olacaktır.

Ortam ışıklandırması

Işıklandırmanın yeme davranışı üzerinde etkisi vardır. Bu nedenle yemek yenilen ortam ne çok aydınlık ne de çok karanlık olmalıdır. Çünkü çok aydınlık ortamlar yemeğin daha hızlı yenmesine sebep olur. Karanlık ortamlar ise daha uzun sürede ancak daha fazla yemek yenmesine sebep olmaktadır.

Yiyecek çeşitliliği

Yemek masasında çok çeşitli yemek bulunması hepsinden tabağınıza alma ve hepsinin tadına bakma isteği doğurur. Bu durumda daha fazla yemiş olursunuz. Bunun için tabağınıza her seferinde sadece iki çeşit yemek almak ve tabağınıza alacağımız üçüncü yiyeceğin ise sebze ya da salata olmasına özen göstermek gerekir. Eğer açlığınız devam ediyorsa tabağınızı tekrar doldurabilirsiniz ama sadece iki çeşit almak sizi yavaşlatıp gecenin sonunda daha az yemenizi sağlar. Masada bulunan fazladan her bir çeşit yemek sizin ve misafirlerinizin daha fazla kalori almasına sebep olacaktır. Yemeklerin arasında 3 çeşit yüksek kalorili yiyecek varsa ve masanızın sadece 3 çeşitle sınırlı kalmasını da istemiyorsanız, diğer ikram edecekleriniz daha düşük kalorili yiyecekler, sebze ve meyvelerden oluşmalıdır.

 

Cornell Üniversitesi Gıda ve Marka Laboratuvarı

Cornell Food &Brand Lab.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.