Yaz mevsimi hareketliliğin arttığı, taze sebze ve meyvelerin daha çok olduğu bir dönem. Bu dönemi iyi değerlendirmekte fayda var. Bu arınmayı yaparken özellikle dikkat etmemiz gerekenler şeyler de var.

Su içmeyi ihmal etmeyin!

Özellikle sıcak havalarda tercih etmemiz gereken en önemli içecek su. Günde en az 2 L su içmek gerekiyor. Eğer su içmekten hoşlanmıyorsanız sürahinize limon dilimi, nane ve yaz meyvelerinden ilave ederek tatlandırabilirsiniz.

Öğün atlamayın

Uzun süre aç kalmak yani öğün atlamak metabolizmayı yavaşlatır, yazın dışarılarda vakit geçirirken öğün saatlerinizi atlamayın ve düşen kan şekerinizi tatlı içeceklerle karşılamayın. Ana öğünleriniz mutlaka olsun. Sabah kahvaltınızı mutlaka yapın.

Light içeceklere dikkat!

Light içecekler kaloriden sizi korusa da katkı maddelerini düşünecek olursak bize uzun vadede sıkıntı yaratabilir, su veya maden suyu ile hazırladığımız taze meyveli içecekler iyi bir alternatif.

Yaz aylarında beslenme tuzakları sizi yanıltmasın

Özellikle açık büfe tatiller, davetler, düğünler yazın en eğlenceli yanları ama kaloriler konusunda tehlikeli bir dönem. Dengeyi iyi kurmak gerekiyor. Eğer akşam yemek ölçüsünü aşacaksak günü hafif zeytinyağlılarla geçirmek işinize yarayabilir.

Küçük kaçamakları, karbonhidrat haklarını, birkaç top dondurmayı daha aktif olunan gündüz saatlerinde tercih edebilirsiniz. Örneğin öğle yemeğinde makarna yiyen kişi, akşam karbonhidratsız ızgara etli bir salata ile dengeyi sağlayabilir. Açık büfeler çok tehlikeli olarak düşünülse de aslında diyet yapanlar için de salatalar, zeytinyağlılar, ızgaralar gibi çok sayıda seçenek içeriyor. Denge sağlanabilir.
Ve tabiî ki güneşin eğik geldiği saatlerde veya akşam saatlerinde hareket etmeyi unutmayın.

Yaz mevsiminin değerli besinlerini mutlaka yiyin, hepsinin ayrı faydaları var…

DOĞANIN YAZ MUCİZESİ SEBZELER

Enginar:

● İçeriğindeki silimarin maddesi sayesinde karaciğeri temizliyor.
● Hazımsızlığa iyi geliyor.
● Büyük bir enginar 9 g lif içeriyor.
● Kan yağları üzerinde olumlu etkileri bulunuyor.

Bamya:

● En önemli antioksidan olan glutatyon içeriyor.
● Lif içeriği açısından kuru baklagillerle yarışıyor.
● 1 kâse pişmiş bamyada 4 g lif bulunuyor.
● Sebze olmasına rağmen protein içeriği çok yüksek.
● Kalsiyum, magnezyum, potasyum, A ve K vitamini ile folik asitten zengin.

Semizotu:

● Yeşil yapraklı herhangi bir sebzeden daha fazla omega-3 içeriyor.
● İçeriğinde ayrıca kalsiyum, magnezyum ve A vitamini bulunuyor.

Kabak:

● Yüksek su ve lif içeriği nedeniyle zayıflama diyetlerinin vazgeçilmezi.

Domates:

● Kansere karşı koruyucu likopen açısından çok zengin.
● Çok iyi bir C vitamini kaynağı.
● Göz sağlığı için önemli olan lutein içeriyor.

MEYVELER:

Kayısı:

● Lif, A vitamini ve potasyumdan zengin. Ayrıca çeşitli faydalar sağlayan fitositerolleri içeriyor.

Kiraz:

● Potasyum ve lif oranı yüksek.
● Kansere karşı etkili olan kuersetin ile bir başka koruyucu olan elajik asit içeriyor.

Üzüm:

● Potasyum, magnezyum, C, A ve K vitamini içeriyor.
● Kabuğunda kırmızı şarap içerisinde bulunan ve kalp sağlığı için çok önemli olan resveratrol maddesi bulunuyor.
● Glisemik indeksi yüksek olduğu için porsiyonları az tutmak gerekiyor.
● Çekirdekleri ile yenildiğinden antioksidan bombasına dönüşüyor.

Şeftali:

● Düşük kalorili bir meyve.
● Sağlık için faydalı antikanserojen ve antimikrobik öğeler içeriyor.

Ananas:

● Hazımsızlığın giderilmesinde, yaraların kapanmasında, iltihaplanmaların azaltılmasında yardımcı olan bromealin isimli maddeyi içeriyor.
● 1 kâse ananasta, kan şekerini düzenleyen deri, kemik ve kıkırdak oluşumunu sağlayan manganezden yeterli miktarda bulunuyor. Ayrıca iyi bir ödem çözücüdür.

Çilek:

● Kalsiyum, magnezyum ve potasyum ve bol miktarda C vitamini içeriyor.
● İçerisinde tümör gelişimini engelleyen elajik asit mevcut.

 

Dyt. Figen Fişekçi Üvez

 

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here