Vegan pazı sarma 9 ay ve sonrası

Vegan pazı sarma 9 ay ve sonrası

Vegan pazı sarma

Malzemeler

1/2 su bardağı yeşil mercimek
1/4 su bardağı pilavlık piriç
1 adet kuru soğan
1 demet pazı
Sızma zeytinyağı

Hazırlanışı

Mercimek ve soğan  diri kalacak şekilde haşlanır. Üzerine yıkanmış pirinç ilave edilir ve 5 dakika daha haşlanır. Pazı yaprakları kaynar suya batırılıp çıkarılır. Pazı yapraklarına birer kaşık iç harçtan koyulup sarılır. Tencerenin dibini kaplayacak şekilde pazı yaprakları yayılır ve sıkı sıkı sarılan sarmalar tencereye yerleştirilir. Zeytinyağı ve 1 bardak su ilavesi ile sarmaların üzerine bir kapak kapatılır. Yaklaşık 30 dakika ocakta orta ateşte pişirilir.

Yoğurt ile servis edilir.

Yrd. Doç. Dr. Enver mahir Gülcan’ın notu:

Sarma, bizlerin olduğu kadar çocukların da sevdiği bir yemek türü. Çocuğunuz için de oldukça besleyici bir yemek. Bir de pazıyla yapılınca lezzetine doyum olmayacağı gibi pazı, içeriği ile de çocuğunuzun sağlığına sağlık katacaktır.

Ispanağa benzerliği ile bilinen pazı, içerdiği A, C ve K vitaminleri sayesinde bol vitaminli sindirimi kolay,  E vitamini ile demir, magnezyum ve kalsiyum minerallerini içeren bir kış sebzesidir. Mercimek ve bulgurla hazırlanması da ayrıca besleyiciliğini artmasını sağlamaktadır. Mercimeğin yağ içeriği çok düşüktür ve çoğunluğu doymamış yağ asitlerinden oluşmaktadır. Bulgur, B vitamini deposudur ve sindirim sisteminin güçlenmesini sağlar.  Bağışıklık sisteminin güçlenmesine yardımcı olur.

Yeşil yapraklı sebzelerin, pişirildiği gün içinde yenmesi gerekmektedir. Ertesi gün bekletilmiş olarak yenilmemelidir. Özellikle çocuklara sunarken bu kurala lütfen dikkat edin.

 

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.