Soğuk havalarda sağlıklı bir gebelik için, kış döneminin bağışıklık sistemini zayıflatan etkilerinden korunmak gerekiyor. Bu nedenle özellikle hamilelik döneminde mümkün olduğunca sağlıklı beslenmeye özen göstermek, ayrıca uyku ve dinlenme sürelerine de dikkat etmek gerekiyor.

 

Soğuk havalarda sağlıklı bir gebelik için ara öğünlerde turunçgilleri tercih edin

Özellikle C vitamini yönünden zengin turunçgiller; portakal, mandalina, greyfurt, limon ile kivi ve nar ara öğünlerde mutlaka tüketilmeli. Bu meyvelerle bağışıklık sisteminin desteklenip, bulaşıcı hastalıklara karşı savunma gücü arttırılabilir, bu meyveler ile kış salatası veya meyveli yoğurt hazırlayabilirsiniz.

Sağlıklı bir gebelik için kükürt içeren sebzeleri yemek bağışıklığı güçlendiriyor

Kükürt yönünden çok zengin olan pırasa, karnabahar, lahana ve brokoli gibi kış sebzelerin sık tüketmenin de bağışıklık sistemini güçlendirir. Gebelikte yaşanan gaz problemini en aza indirgemek için bu sebzelerde önce haşlama, sonrasında suları süzülerek yeniden pişirilme yöntemi tercih edilebilir.

Kış mevsiminde çeşitlenen ve yağ oranının artmasıyla lezzetlenen balıkların, ızgara veya fırında pişirilerek haftada 2 kez yenilmesi yeterlidir.

Hamilelik sürecinde beslenme sağlıklı bir hamilelik için önemlidir bu sebeple fazla tatlı yememek gerekir. Armut, ayva veya kabak gibi meyvelerin tatlısı ile daha hafif olabilecek sütlü tatlılar tercih edilmelidir.

Prof. Dr. İsmail Çepni

Kadın Hastalıkları ve Doğum Uzmanı

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here