Sizyez unlu poğaça tarifi 3 yaş üstü

Siyez unu, son yılların popüler olan bir buğday çeşididir. Siyez değirmenlerde öğütülerek bulgur veya una dönüştürülür. Buğdaya nazaran daha dayanıklı olan siyez, buğdaya göre daha fazla lutein oranına sahiptir. Günümüz buğdayının atası olarak da adlandırılan siyez buğdayından elde edilen un ile çeşitli ürünler yapılabilir. Siyez buğdayının glüten oranı bilinen buğdaya nazaran biraz daha düşüktür. Ancak tamamen glütensiz olmadığından çölyak hastaları için uygun değildir. Siyez unlu poğaça yapmak isterseniz işte harika bir tarif.

Sizyez unlu poğaça tarifi

Malzemeler

  • 1 çay bardağı yoğurt
  • Yarım çay bardağı zeytinyağı
  • 1,5 su bardağı siyez unu
  • İçerisi için istediğiniz bir peynir çeşidi (tercihen tuzu alınmış)
  • Yarım çay kaşığı karbonat (birkaç damla limon ile)

Üzeri için,

  • 1 adet yumurta sarısı
  • Susam, çörek otu, ay çekirdeği içi

Hazırlanışı

  • Yoğurt ve zeytinyağını kaşıkla homojen kıvama gelene kadar karıştırıyoruz.
  • İçerisine un, tuz ve karbonatı da ekleyip yoğurmaya başlıyoruz, yumuşak ve ele yapışmayan bir kıvamda olması önemli.
  • Hamurdan iri ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp avuç içimizde yuvarlak açıyoruz, içerisine bir parça peynir koyup bir yarısını diğer yarısının üzerine kapatarak kenarlarını parmağımızla bastırarak kapatıyoruz.
  • Üzerine yumurta sarısı ve susam/çörek otu serpip 160 derecede fanlı ayarda kızarana kadar pişiriyoruz.

Yumurta veya susam alerjisi olan çocuklar için yapacaksanız üzerine herhangi bir ekleme yapmadan da pişirebilirsiniz.

Afiyet olsun

Tarif: Yulaffit

Doç. Dr. Enver Mahir Gülcan’ın notu

Biz hekimlerin her zaman belirttiği gibi çocukların ve hatta yetişkinlerin sürekli olmamak kaydıyla ara sıra poğaça, kek, börek yemesinde bir problem yok. Ancak bunu sürekli her sabah kahvaltı alternatifi olarak görmemek gerekiyor. Uzun süren gece açlık süresince şekeriniz düşer ve sabah kahvaltının unlu gıdalarla geçiştirilmesi kan şekerini hızla yükseltir. Bu sebeple de kahvaltı olarak poğaça yemek ve öğünü geçiştirmek önerilmez.

Eğer poğaçanın içinde yer alan malzemelerden birine alerjisi yoksa 3 yaşını geçmiş bir çocuk rahatlıkla poğaçayı çiğneyerek yutabilir. Yanında bir bardak süt ile protein açısından da zenginleştirilmiş bir ara öğün olacaktır.

Tuz miktarına dikkat etmek gerekir. İçinde kullanacağınız peynir çok tuzluysa önceden ıslatarak tuzunu azaltmanız iyi olacaktır.