Özel Oytun Türkoğlu Markör Ajans Başkanı – Marka Danışmanı

Sağlık, hepimiz için en hassas konu. Özel hastaneler, devlet hastaneleri, klinikler pek çok sağlık hizmeti veren kuruluş var. Peki bu kurumlar bilinirlik ve güvenilirlik noktasına gelene kadar ne gibi süreçler onları bekliyor? Bir kurumun verdiği hizmeti en iyi şekilde yapıyor olmasının yanı sıra, iyi bir şekilde de sunması gerekir.  Bu sağlık kuruluşlarının merkezi olarak ticari kaygı gütmeden markalaşması gerektiği anlamına gelir. Hizmetlerini, ürünleri, hasta iletişimini diğerlerinden farklı kılmaları ve bununla öne çıkarak benzerlerinden ayrışmaları en önemli noktalardan biridir. Hasta iletişimi, hasta ilişkileri yönetimi hem çok dikkat edilmesi gereken bir konu hem de çok kırılgan.

Markalaşma nedir?

Markalaşmadan bahsederken tanımını yazmadan olmaz. Özetle markanın basitçe tanımı şöyle:

“Marka bir ya da bir grup üreticinin ya da satıcının mal ve hizmetlerinin tanıtmaya rakiplerinden ayırt etmeye ve farklılaştırmaya hizmet eden isim, logo, kavram, sözcük, simge, tasarım, resim ve bütün bunların bileşkesi olan somut ve soyut bir kavramdır.”

Tanım kaynak:Pazarlama Türkiye, 20 Ekim 2012

Marka olmanın sağlık sektöründe sağlayacağı yararlar neler?

1- İnsanların sağlıklarını emanet edecekleri sağlık kurumunun bilinen bir marka olması, onların tercihinde etkenlerden en önemlisi,
2- İnsanlar daha önce tanıdıklarının iyi hizmet aldığı bir markaya daha çok güveniyorlar,
3- Ağızdan ağıza yayılan itibar, marka bilinirliği ile yakından ilişkili,
4- Markalaşmak diğer rakip işletmelerle rekabette büyük avantaj sağlıyor,
5- Tercih edilir olmak, hastalar açısından itibar görmek, güvenilir bir marka yaratmanın öncelikli sonuçları.

İnsanlar sevdikleri, değer verdikleri markaları bir diğerine tavsiye etmeyi seviyorlar. Onları konuşturabilmenin yöntemleri arasında, teşvik etmek, sorular sormak, önerilerini ve şikayetlerini iyi yönetmek, değer vermek ve onlarla iyi, sıcak ve yararlı bir bağ kurmak var. Bu konular, tüm sektörlerdeki markalar için geçerli olsa da, sağlıkta çok daha değerli.
Markalaşmak, ayrıca sağlık turizmimizin geleceği için de büyük bir önem taşıyor. Uluslararası düzeyde algı yönetimi sağlık sektöründe bir üst akıl oluşturulması ile ileriye taşınabilir. Markalarımızın algısına karar verdiğimiz an itibariyle, uluslararası anlamda bir tanıtım geleceğe yatırım olacaktır. Made in Turkey ibaresini gören her insanın aklında hangi algı oluşuyorsa, sağlıkta da o algının oluşması için, uygun olan her mecrada tanıtım faaliyetleri düzenlemek, varsa o ülkede yaşayan Türk vatandaşlarını bu konuda bilinçlendirmek ve marka elçileri olmalarını sağlamak algımızı yaymamızı sağlayacaktır.

 

Özel Oytun Türkoğlu

Markör Ajans Başkanı – Marka Danışmanı

www.ozelturkoglu.com

 

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here