Kış sporu yaparken bunlara dikkat edin!

Kış sporları olarak bilinen genellikle karda ve buzda yapılan spor dalları eğlenceli olduğu kadar dikkat gerektiren aktivitelerdir.  Uygun ekipman ve önlemler alınmadan yapılan kış sporu size veya çocuğunuza zarar verebilir. Kadınlar ve çocuklar soğuk ve karlı havada spor yaparken daha fazla yaralanmaya müsaittir. Kayak yaparken ise erkekler daha cesur hareket ettikleri için daha fazla yaralanma yaşarlar. Ancak gerekli önlemler alınarak yaralanmaları ve sağlık sorunlarını önlemek mümkün. Kış sporu yapacaksanız başta gerekli ekipman olmak üzere almanız gereken önlemler bulunmaktadır.

Kış sporu yaparken bunlara dikkat edin!

Kış sporlarında görülen yaralanmalar nelerdir?

Kış sporları da dâhil tüm spor aktivitesinde beyin sarsıntısı yaşanabilir. Düşen ve özellikle başını çarpan bireyde bayılma, görme bulanıklığı, baş dönmesi, bilinç kaybı, yaralanma bölgesinde şişlik ve kusma gibi belirtilerin varlığı, beyin sarsıntısını gösterir. Özellikle çocuklarda kafa travması açısından dikkatli olunmalıdır. Ayrıca omuz kuşağı kırık çıkıkları, omurga yaralanmaları, dirsek ve diz yaralanmaları, ayak bileği burkulmaları sık görülen yaralanmalardır. Ayrıca kış sporları hamileler için uygun olmayan spor dallarıdır.

Kış sporu yaparken bunlara dikkat edin!

Buz pateni sık düşmeye sebep olur: Bu pateni özel olarak tasarlanmış buz pistleri üzerinde yapılmalıdır.  Buz patenleri rahat olmalı. Patenler çocuğun bacağına tam oturmalıdır. Dizler kast ve dirsek koruyucuları kullanılmalıdır. Eğer çocuğunuzla kayacaksanız onun sık sık düşeceğini unutmayın. Bu onlar için zor bir deneyimdir.

Güneşe dikkat:Kış sporu olması sizi yanıltmasın, kışın güneşli havada karlı yüzeyden yansıyan güneş ışınları ve soğuk cildi olumsuz etkiler ve yanıklara sebep olur. Bu nedenle koruma faktörlü bir güneşten koruyucu krem kullanmayı ihmal etmeyin! En az SPF 15 koruması olan bir kremi sık sık sürmek gerekir.

Hava aniden değişebilir: Dağlarda hava şartları çok hızlı değişebilir. Hava tahmin raporlarını kontrol etmeyi unutmayın. Tek başınıza tesislerin olduğu bölgeden uzağa gitmeyin.

Gözlerinizi koruyun:Güneş ışınları gözleri de olumsuz etkileyeceğinden kayak gözlüğü veya güneş gözlüğü takmayı ihmal etmeyin. Çocuğunuzun gözlerini de gözlük ile korun.

Kayak veya snowboard:  Yamaçlarda yapılan bütün sporlar için kask kullanılmalıdır. Gözlüklerinizi ve eldivenlerinizi takmayı unutmayın. Çocuklarla birlikte kayacaksanız  temkinli ve sabırlı olun. Kalabalığın biraz dışında ve çok dik olmayan yerlerde kaymayı deneyin.

Düzenli aralar verin: Gün içerisinde aralar vererek spor yapın. Vücudu çok zorlamak kas yorgunluğuna sebep olur. Bu da yaralanma ihtimalinizi arttırır.

Beslenmenize dikkat edin: Su içmeyi ihmal etmeyin. Gün içinde atıştırmalıklar yiyin ve öğünleri atlamayın.