Çocuklarınızı obeziteden kurtarabilirsiniz

Çocuklarınızı obeziteden kurtarabilirsiniz

Çocukluk çağı obezitesi çocuklar ve ergenleri ilgilendiren önemli bir sağlık sorunu. Kilolu ve şişman çocukların sayısı arttıkça, hem beden hem de ruhsal sağlığı bozulan bir nesil yetişmekte.

Çocuklarınızı obeziteden kurtarabilirsiniz

1- En iyi strateji diyetini geliştirin ve ailenize egzersiz alışkanlığı kazandırın. Çocuğunuzun gelecekteki sağlığını ancak iyi bir egzersiz alışkanlığı ile koruyabilirsiniz.
2-Çocuğunuzu iyi izleyin: fazla kilo aldığını düşünüyor iseniz doktorunuzla temasa geçin.
3-Doktorunuzdan çocuğunuzun bireysel büyüme ve gelişim hikayesi, ailenin boya göre kilo hikayesi ve büyüme eğrilerine göre durum değerlendirmesini alın.
4-Yüksek kalorili şeker ve yağ içerikleri yüksek gıdalar, fastfood, meyva suları, şeker,
tatlıya dikkat.
5-TV ve bilgisayar oyunlarına biraz mola!
6- Çocuğunuzun stresine önem verin ve izleyin.
7- Hazır gıda alışkanlığınızı değiştirin.
8-Eleştiriden ve kabullenmeden uzak destekleyici tutum içinde olmak önemlidir.
9-Başlayan yaz tatili ile bu dönem daha verimli geçirin.
10- Daha iyi ve kaliteli, öğünlerin atlanmadığı, taze, mevsime uygun meyva ve sebze tüketin.
11- Düzenli 3 öğün yemek tüketilmesine dikkat edin.
12-Geç kahvaltı ile öğün atlanması, öğün sayısını ikiye düşürmektedir. Öğün aralarında şekerleme, bisküvi, pasta yerine meyva, ayran, taze sıkılmış meyve suyunu tercih edin.

Uzmana danışmadan diyet yaptırmayın!

1-Diyet yaptırmayın! Unutmayın, çocuğunuzun beslenmesinde yapacağınız küçük değişiklikler çocuğunuzun sağlığında büyük değişimlere yol açabilir.
2-Dışarıda yemek yemeyi azaltın.
3-Hamburger, pizza gibi hazır gıdalara artık bir ara verin…
4-Sofraya hep beraber oturun. Böylece televizyon karşısında veya bilgisayar ekranı önünde
yemeyi önlemiş olursunuz.
5-Neyi ne kadar yediği konusunda farkındalığınız olsun…
6-Hazır, dondurulmuş gıdalar hem ulaşılması kolay ve hem de hazırlaması kolay olduğu için tercih sebebi olmaktadır. Ama yüksek oranda yağ ve tuz içermektedir. Tercih etmeyiniz ve her zaman taze gıdaları tercih edin.
7-Yemek porsiyonlarını küçültün, tabağını bitirmesi konusunda ısrarcı olmayın.
8-Egzersiz yerine aktivite konusunda onu cesaretlendirin. Ağır egzersiz yerine saklambaç, ip atlama, parkta zaman geçirmesini sağlayın.
9-Hiçbir zayıflama ilacını bitkisel olsa bile kullanmayın.
10-Yemek yemeyi ceza ve ödül olarak kullanmayın.

Uzm. Dr. Başak Namdar Çelikkan

Reklam
Ailelerin ve uzmanların tercih ettiği yayın. Anne bebek çocuk sağlığı, gelişimi ve beslenmesi.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.